ARTIK ÜNİVERSİTELİYİM!


Belki çoğunuz biliyorsunuzdur 2016-ÖSYS sonuçları 10 Ağustos'ta açıklanmıştı. Bazılarımız yerleştirildi bazılarımız da maalesef yerleştirilemedi. Ancak ben sonucuma baktığımda hem sevinci hem de hüznü aynı anda yaşadım.

    Liseden 2015 yılında mezun oldum. 2015 YGS-LYS'ye girerkenki hedefim Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği idi. Ki benim yazılıma, bilgisayara hep ilgim vardı. Hayalimdi bilgisayar mühendisliği. 2015-ÖSYS'de yerleştirilemedim. Tekrar hazırlandım. Bilgisayar mühendisliği için bu uzun, zorlu yola yeniden çıktım. Bir yıl boyunca elimden geleni yaptım. Uyumadım, gezmedim, kendime vakit ayırmadım, kendi yapmak istediğim ne varsa her şeyi bir kenara bıraktım ve sadece derslerime odaklandım. Çünkü bir hayalim vardı

    2016 LYS sonuçları açıklandığında tam anlamıyla hayal kırıklığı yaşadım. Herkesin en çok yakındığı durumu bizzat ben de yaşadım: Puanım yetiyor ama sıralamam tutmuyor sorunsalı. Benim hak ettiğim sonuç kesinlikle bu değildi. Geçen seneki durumuma göre daha iyiydi sonuç aslında. Tek sorun benim istediğim gibi değildi. 

    Çok büyük kararsızlıklar içinde kaldım. Tekrar bir seneyi daha göz önüne alamadım ama herhangi bir yeri kazanıp gitmeyi de göz önüne alamadım. Yani tam anlamıyla hayatımın rotasını yeniden çizmem gereken yerdeydim. 

    Ben Akdeniz Üniversitesi'ni her zaman sabit tuttum tercihlerimde. Çünkü hem eğitimini, hem sosyal bir üniversite olmasını hem de güzel kampüsünü çok beğendim. Bu yüzden Akdeniz Üniversitesi'nde diye hiç düşünmediğim bölümler düşündüm. Kararsızlıklar içinde 1 yıl gibi geçen 1 hafta geçirdim.

    Sonuç olarak peki nereyi kazandım? Hiç düşünmediğim, hatta bu bölüm boş diyip önyargıyla yaklaştığım bir bölümü kazandım. Akdeniz Üniversitesi Gıda Mühendisliği...

    Gıda mühendisliğini yazmadan önce çok araştırdım. Nasıl bir bölüm, çalışma alanları, çalışma şartları, iş ilanları, yıllık maaşları, mezunların yorumları... Aslında şöyle bir düşününce gıdanın her alanda olduğu, hep bir sürecin sonunda tüketime hazır hale geldiğini ve bu süreçte hep gıda mühendislerinin olması gerektiğini anladım. Türkiye'de ne kadar önemsenmese de Avrupa ve Amerika gibi yerlerde çok ciddiye alındığını görünce değer verilmesi gerektiğini anladım. 

    10 Ağustos'ta sonuçlar açıklandığında neden hem sevinip hem üzüldün diyecek olursanız, baştan da söylemiştim benim hayalim bilgisayar mühendisliği diye. İnsan baktığında hayallerinin gerçekleştiğini görmek istiyor ama göremeyince biraz üzülebiliyor. Tabi ki de yerleştirildiğime, Akdeniz'de mühendislik okuyacağıma sevindim ama hayallerimin kısmen yıkılması pek de memnun etmedi beni.

    Olan oldu sonuçta ve üzülmenin artık pek bir anlamı kalmıyor. Yazılımı seven her insan bunu meslek haline getirmeyi düşünmüyor, hobi olarak yapanlar da var. Bu gerçeği kabullenip artık önümdeki duruma göre bir yol çizmeyi denedim. 

    Lisans eğitimim süresi boyunca yapmak istediğim çok şey var. Bunları gerçekleştirmek için elimden geleni yapmayı düşünüyorum. Umarım hepsini başarabilirim.

    Eğer sizin de sonucunuz benimkine benzerse kendinizi yıpratmayın. Bazen bir şeyleri akışına bırakmak gerekir. Belki de benim için iyisi böyledir diye düşünün. Belki de gerçekten sizin için en iyisi budur. 

    Ve son olarak üniversiteli olmak insanı gerçekten gururlandıran bir şey. Emeğinizle bir yerlere gelmeniz, bir şeyler başarmanız... Sizin istemediğiniz yerler bazı insanların hedefleri, hayalleri... Bunu da unutmayın.

    Eğer YGS-LYS öğrencisiyseniz sizin de bu duyguyu yaşamanızı gönülden istiyorum. Umarım hayallerini kurduğunuz yerlere gelirsiniz. 

    Ve siz de bana nereyi kazandığınızı veya nereyi kazanmak istediğinizi yorum olarak bırakırsanız çok mutlu olurum. 

    Hayatınızın her alanında başarı her zaman sizinle olsun.

Yorum Gönder

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!