TOZLU RÜYALAR KİTAPÇISI (CYNTHIA SWANSON) | KİTAP YORUMU


Merhaba! Uzun zamandır kitap yorumu paylaşamıyordum. Artık zamanı gelmişti.

Bu seferki kitap Tozlu Rüyalar Kitapçısı. Kapağı gibi çok da tatlı bir ismi var. Bu özellikleriyle kitabı satın alıp okuma isteği uyandırdı. 


Beni rüyalar âleminde bırakma. Keşkelerin yanılsamasından beni çekip al. Buna hemen bir son ver. Beni hemen gerçeğe kavuştur ki sevmeyi tekrar öğrenebileyim…
Otuz sekiz yaşındaki Kitty Miller küçük bir dairede kedisiyle yaşamaktadır. Liseden beri en yakın arkadaşı olan Frieda'yla birlikte küçük bir kitabevi işleten Kitty'nin ailesi, arkadaşı ve kitabevi arasında geçen sıradan yaşamı bir gün başka bir yerde uyandığını fark etmesiyle allak bullak olur.
Daha önce hiç görmediği bu ev, onun evidir yine de. Başka bir dünyada, başka bir aileyle ve arkadaşlarla farklı bir yaşam… Hangi dünyanın gerçek, hangisinin rüya olduğunu bir türlü anlayamaz. Genç kadının gerçek hayatıyla hayali yaşamını sorgulaması arasında geçen bir süreç başlar. Bu iki dünya arasında bocalarken de travmalarıyla, acılarıyla ve geçmişiyle yüzleşmesi gerekir. Peki ya gerçeklerle yüzleşecek cesareti yoksa? (Tanıtım Bülteninden)
Kitabın konusu, Katharyn (daha çok Kitty olarak kullanıyor) adında sıradan yaşantısı olan bir orta yaşlı bir kadının rüyalar aleminde sıkışıp kalması. 

Kitty, bir dönem okuma öğretmenliği yapmış olsa da daha sonra çocukluk arkadaşı Frieda ile birlikte ikisinin ortak hayali olan bir kitapçı dükkanı açıyorlar. Sevgi dolu anne ve babasının tek çocuğu olması sonucunda ailesine düşkün bir yapısı var. Ailesi, kitapları, kedisi Aslan ve Frieda ile sınırlı olan basit bir hayatı var. Geniş hayal gücü sonucunda gece uykusunda gördüğü rüyaları çok gerçekçidir. Sanki o dünyada yaşıyor gibi hissediyor ve bazen istediği zaman rüyayı bitiremiyordur. Rüyadaki hayatında ise harika bir hayat arkadaşı Lars; Missy, Mitch ve Michael adında çocukları, komşuları, evindeki çalışanları vardır. Otizmli çocuğu Michael'a özel bir ilgi gösteren, kocası ile birbirlerine aşık, tam da gerçekte istediği gibi bir hayatı rüyasında görüyordur. Ancak romanın sonunda rüya ile gerçek hayatı arasındaki farkına varıyor. 

Yorumuma gelecek olursak... Yazarın ilk kitabı olmasını göz önüne alacak olursak kısmen başarılı diyebiliriz. Akıcı bir yazısı var. Ara ara sıkıldığım kısımlar olsa da konusu güzel. Hoş vakit geçirmek, kafanızı dinlendirmek için okuyabileceğiniz tatlı bir roman.

Genel olarak beğendim. Şiddetle tavsiye ettiğimi söyleyemem. Ama sevebileceğinizi düşünüyorum.

Puanım: 3/5

Keyifli okumalar!

8 yorum :

  1. satın almalık kitap listesi yapıyorum genelde bunu da ekledim :)

    YanıtlaSil
  2. Açıkçası rüyalarında yaşadığı dünyayı çok merak ettim, öyle bir dünyamız olsa hoş olabilir miydi acaba? Aklımda deli sorular... Blogun çok güzel bu arada, özellikle fotoğraflarına bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bence o kadar da güzel olmazdı. Sonuçta burada gerçekten yaşadığımız bir hayat var. Rüyamızda da bir hayatımız olsaydı bence hem psikolojik hem sağlık olarak çok etkilenirdik. Zaten okuduktan sonra bana hak verirsiniz muhtemelen. Çünkü karakter de ikisi arasında sıkışıp kalmış bir vaziyette. :)
      Blogumu beğenmene çook sevindim! :) Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. Kitaptan değil de kolonyadan bahsetmek istedim. Çok güzel bir kolonya değil mi o Ardıç :) Bu arada fotoğrafları çok beğendim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten o kadar güzel, ferah, yatıştırıcı bir kokusu var kiii... Kolonya pek sevmeyen biri olarak ben bayıldım. :)

      Fotoğraflarımı beğenmene çok sevindim, teşekkür ederim! :)

      Sil
  4. Fotoğrafların ve tasarımın harika olmuş :) Çok özgün. Kitap merak ettiklerimden :)

    Bu arada takipteyim seni de beklerim.

    www.birsenle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmeniz beni çok mutlu etti. :)

      Umarım kitabı da beğenirsiniz.

      Hoşgeldiniz, hemen uğruyorum. :)

      Sil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!