HAR VE KÜL (EZGİN KILIÇ) | KİTAP YORUMU

Uzunca bir zamandan sonra tekrar kitap yorumu paylaşabiliyorum. Çünkü çok fazla kitap okunmuyor derslerimden dolayı. Hiç hesapta olmayan, arkadaşımın birden "sana çok sevdiğim bir kitabı getirdim, okur musun?" demesiyle okuduğum bir kitap Har ve Kül.

Kalbimi alçıya aldırmak istiyorum bugünlerde...Sahi alçı tutar mı kalp kırığını? Kemik bile aynı yerden tekrar kırılmazken nasıl olur da bir kalp aynı yerden defalarca kırılabilir anlamıyorum...Ama olsun...Sevdada yanıp har olmak da var, sönüp kül olmak da...Ama bazı yaraları gizleyebilecek kadar büyük bir sargı yok ne yazık ki ve bazı acıların dinmesine yetecek kadar da uzun bir ömür... Yani kaderinde iyileşmek yoksa bir yaranın, kan revan içinde kalsan da onu taşımak zorundasın.İşte sen kaderinde iyileşmek olmayan en derin yaramsın. Ve ne yaparsam yapayım seni gizleyemiyorum...(Tanıtım Bülteninden)
Ne yalan söyleyeyim çok tercih ettiğim bir tür değil aslında aşk kitapları. Arkadaş ısrarı derken okumuş bulundum. 

Kitabın konusu birbirini çok seven iki gencin birbirlerini sevmelerine rağmen ayrılması ve seneler geçmesine rağmen birbirlerine karşı olan sevgilerinde bir azalma olmaması konusu işlenmiş. Baştaki hikayeden bunu anlıyoruz.

Verilen hikayenin ardından bu iki sevgilinin ayrılıklarından sonra birbirlerine söylemek istedikleri ama söyleyemediklerini kendi açılarından anlatmış. Bir nevi mektup gibi. Başta okurken kadının ağzından mı yoksa erkeğin ağzından mı belli olmuyor ama okudukça ikisinden de olduğunu anlıyorsunuz.

Bu kısım daha çok yeni ayrılık yaşamış insanlar için moral vermek, psikolojik olarak yıkıma uğrayanların halinden anlamak ve kendilerini iyi hissetmelerini sağlamak için yazılmış olduğunu düşünüyorum. Bu kısımlar derin bir anlam taşımıyor, tabi bana göre. Bu kitabı okurken böyle bir psikoloji içinde değildim çünkü.

Kitabın sonuna doğru erkek karakterimizin bir ihtiyarla karşılaşması sonrasında ihtiyarın ona anlattığı hikaye kısmı çok güzeldi. Herhalde bu kitabı okuyanların çoğu benim gibi düşünüyordur. Kitabın adı da bu hikayeden geliyor zaten.


Genel olarak güzel bir kitaptı. Ben çabucak bitirmiştim. Bazen böyle kitaplar ruhen destekçimiz oluyor. Çevrenizde ayrılık psikolojisinde olanlar için güzel bir hediye olabilir.

Puanım: 3/5

Keyifli okumalar!

3 yorum :

  1. Bende genellikle aşk kitaplarını okumuyorum, güzel okunabilir bir kitapmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek benden bir tane daha var. :') Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Öncelikle kendimizi iyi tanımalıyız. Unutmayın, kendinizi en iyi siz tanırsınız ve ne istediğinizi bilirseniz seçme şansınız da o oranla kolaylaşır. Sadelik uzun ama keyifli bir yolculuk. Bu yolda öncelikli yapmamız gereken; azaltmak. Aklınıza gelebilecek her şeyi… Evinizde fazla yer kaplayan ve neden satın aldığınıza dair sizi düşünmeye iten, fonksiyonel bir işlevi olmayan eşyalar, kullanılabilir durumda olan ya da olmayan kıyafet, çanta, ayakkabı ve aksesuarlar… Bu liste böyle uzayıp gider.

    Blog yazımızın devamını okumak isterseniz linke tıklamanız yeterli. https://www.tarz2.com/azalt-ferahla-paylas-cogal

    YanıtlaSil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!