HAVVA'NIN ÜÇ KIZI (ELİF ŞAFAK) | KİTAP YORUMU

Kitap Tanıtımı:


   İnanca, inançsızlığa, arayışa, farklı kadınlara ve aşka dair baş döndürücü bir yolculuk... 



Ben ne annem gibi dindarım, ne babam gibi kâinatın, beş duyumla kavradığım şeylerden ibaret olduğuna kaniyim. Öyleyse ben neredeyim? Ne mutlak dindarlığa, ne de mutlak akılcılığa dahil olmak isteyenler için bir başka yaklaşım, yeni bir varoluş şekli yok mu acaba? Bir üçüncü yol mesela? Kim bilir?



Şirin, Mona ve Peri… Günahkâr, İnanan ve Şaşkın. Münkir, Mümin ve Mütereddit… Böylesine farklı üç genç kadın nasıl bir araya gelebilir? Arkadaş olabilirler mi sahi? Hatta kız kardeş? 

Tanrı, bilim, kimlik, aidiyet, Doğu-Batı tartışmalarının tam ortasında hiç kimselere benzemeyen, karizmatik bir adam, sarsıcı bir skandal ve sıra dışı bir aşk... yarım kalan... seneler sonra yeniden canlanan...

Elif Şafak büyüleyici dili ve sağlam olay örgüsüyle inanca, inançsızlığa, arayışa, farklı kadınlara ve aşka dair baş döndürücü bir yolculuğa çıkarıyor bizleri. 

Havva'nın Üç Kızı Türkiye ile Avrupa, dün ve bugün arasında gidip gelen güncel bir hikâye anlatıyor.

      Kitap Yorumum:

    Elif Şafak ile Havva'nın Üç Kızı sayesinde tanıştım diyebilirim. Doğruyu söylemek gerekirse çok merak ettiğim bir yazardı. Peki yazarı sevdim mi? Tabii ki! Benim açımdan birçok dikkat çekici konuya değinmiş bu kitabında. Din, kadın hakları gibi... Bu yüzden okumam kaçınılmazdı.

    Anlatımı akıcı ve kolaylıkla okunacak türden bir kitap. Peri dışında Mona ve Şirin'e daha fazla yer verilmesini isterdim.  Olaylar arasında biraz kopukluklar var ki özellikle final kısmı... Finalde biraz aceleci davranmasaydı yazar, 4/4 lük bir kitap olacağı kesindi benim açımdan.

    Okurken birçok kez sanki baş karakter Peri değil de benmişim gibiydi. Kendi düşüncelerimi, sorgularımı gördüm. Bu yüzden çok kısa bir sürede bitirdim. 

    Toparlayacak olursak, final kısmı haricinde çok güzeldi. Elif Şafak ile bu şekilde tanıştığıma da sevindim ve diğer kitaplarını merak etmeye başladım. 

    Eğer siz de Havva'nın Üç Kızı ile ilgili görüşlerinizi yazmak istiyorsanız yorum bırakmayı unutmayın. Hepinize keyifli okumalar! 

Yorum Gönder

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!