BREAKING BAD | DİZİ YORUMU


En efsane dizi yorumuyla geldim bugün. O kadar dizi bağımlısıyım diye geçiniyorum, izlediğim her diziyi yorumluyorum ama Breaking Bad'siz dizi yorumu kategorisi o-la-maz. Olmamalı da.

Öncelikle belirtmeliyim ki bu diziyi tam 2 senede bitirdim. Uzun olduğundan veya sıkıcı olduğundan değil. Bitmesin diye. :) O yüzden elimden geldiğince spoiler vermemeye çalışacağım. Bu çok zor olacak.

Bu meşhur Breaking Bad dizisiyle ilgili basılmayan t-shirt, yapılmayan caps, hiçbir şey kalmadı. İlla ki sosyal medyada denk geliyorsunuzdur. Hal böyle olunca izlemediyseniz bile hemen ilginizi çekiyor. Mesela bunlardan birkaçı:



Bunlardan birine veya benzerine denk geldiyseniz "Ne anlama geliyor acaba?" diye düşünmüşsünüzdür. Bunlar bile bu muhteşem diziye başlama sebebi olabilir. Ayrıca diziyi bilenler bunlara epey gülmüştür.

Breaking Bad, 2008-2013 yılları arası televizyonda olan bir dram dizisi. 5 sezon 62 bölümden oluşuyor. İlk bölümü Pilot son bölümü ise Felina olarak isimlendirilmiş.

Pekala gelelim dizinin konusuna. Walter White normal, sıradan bir Amerikan vatandaşı. Yüksek kimya bilgisine sahip. Zamanında birkaç arkadaşıyla kimya alanında bir buluşa imza atmış ancak geri çekilmek durumunda kalmış. Çoğu arkadaşı en iyi üniversitelerde kimya profesörü iken kendisi de en az onlar kadar bilgisi olmasına rağmen lisede kimya öğretmeni. Hayat ona adil davranmamış bile diyebiliriz. Kendisi karıncayı dahi incitemeyecek, saf, ailesine inanılmaz düşkün bir adam kısacası. Ancak bir gün akciğer kanseri olduğunu öğrenir. Ölümüne çok az kalmıştır ancak ailesinin onsuz nasıl geçineceğini düşünmeye başlar. Çünkü maddi durumları kritik. Lisede öğretmenlik yaparken aynı zamanda oto-yıkamada da çalışıyor. En kısa zamanda nasıl hızlı para kazanırım diye düşünür ve BAM! Eski öğrencisi Jesse Pinkman ile görüşmeye karar verir. Jesse ise esrarkeş, gününü gün eden birisi. Onunla konuşur ve uyuşturucu üretme işine girerler. Tüm mevzu böyle başlar. İşler çok iyiye gider, planlandığı gibi. Kanseri ilerlemeyi durdurur. Hatta iş o raddeye gelir ki Walter kendisine bir isim takar: HEISENBERG! Onun ürettiği mavi kristaller Avrupa'nın gözdesi olmuştur. İnanılmaz paralar kazanır. Para hırsı onun gözünü karartır ve daha fazlasını ister ancak işler kötüye gitmeye başlar. Ailesi ondan kopmaya başlar, iş arkadaşları işi bırakmaya karar verir. Giderek yalnızlaşır. Kanseri geri nükseder ve tüm planlar tamamen değişir. 

Yorumuma gelecek olursak ilk olarak şunu söylemeliyim ki 4. sezondan itibaren Breaking Bad favori dizilerim arasında büyük bir yükseliş gösterdi. 5. sezonsa tamamen birincilik tahtına oturdu benim için ve sanırım hep de öyle kalacak. 

Dizinin 1. sezonundan 5. sezonuna bir grafik çizecek olursak kesinlikle doğrusal yükselen bir grafiği olduğunu göreceğiz. Yani demek istediğim dizi her sezonunda gittikçe açılıyor, daha keyifli bir hale geliyor. Haliyle bitişi de insanı sarsıyor.

Dizi hakkında spoiler içerse de okumak isteyenler için Technopat'ın yazısını buraya bırakıyorum. Bilinmeyen 34 adet bilgiyi paylaşmış bizimle. Eğer ki spoiler yememek için okumayacak olursa diye buraya "VAY BE" dediğim birkaç bilgiyi paylaşmak istiyorum. Bölümlerde genellikle can alıcı kısmından bir kesit alarak bölüme isim veriliyor. Ancak son bölümün Felina olmasına bir anlam verememiştim. Technopat'a göre İngilizce finale harflerinin karışımı ve periyodik simge olarak Fe-Li-Na. Yani kan, meth ve gözyaşıymış. O zaman bir daha VAY BE! diyoruz!

Dizideki oyunculuklara diyecek yok. Tek kelimeyle muhteşem. Zaten oyuncularda bile derin izler bırakmış. O yüzden kendilerini vererek canlandırmışlar.

Dizideki ince nüanslara dikkat eden Barış Özcan harika bir video hazırlamış. İzlemek isterseniz buradan ulaşabilirsiniz.

Diziden benim çıkardığım bazı dersler var. Mesela en başta geleni: Yalnızsan akıllı olmak zorundasın. Her adımı planlamak, hep ileriyi görmek, bir sonraki adımı hesaplamak zorundasın. Bir diğeri ise hedeflerde aşırıya kaçmamak.

Bu dizide en sevdiğim karakterler; Başta Walter White olmak üzere, 1. sezondaki Jane Margolis, Jesse Pinkman ve tabi ki Saul Goodman'dı. Geri kalan tüm karakterlerden nefret ettim. Hatta Hank'ten o kadar nefret ediyorum ki onun bulunduğu sahneleri atlayasım geliyordu. Yine de izledim elbette.

Spoiler vermemek için direnerek hazırladığım bu yazıdan sonra umarım Breaking Bad'i izlemeye başlarsınız. Yorumlarınızı çok merak ediyorum.

Puanım: 5/5




Keyifli seyirler! 

18 yorum :

  1. Kesinlikle bir dizi klasiği! İzlemeyen çok şey kaybeder.
    Ahh Heisenberg ahh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciddi anlamda ufku genişleten bir dizi. Teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  2. Efsane olduğunu daha izlemeden kabul etmiş durumdayım.:)) Nerde gördüysem büyük övgüyle bahsediliyor.İzlemekte istiyorum ,ama bitiremem yarım bırakırım diye başlayamıyorum.Alıştım kısa dizilere:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz uzun ama istersen benim gibi yayarak da izleyebilirsin. Birkaç diziyi birlikte götürürsün. Ama eminim ki sadece buna yoğunlaşırsın. Yabancı dizi izleyicileri kesinlikle breaking bad de izlemeli ya. Genel kültür :D teşekkür ederim yorumun için. :)

      Sil
  3. haklısın efsane. ama ben parça parça izledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle yaptım. Birkaç detayı unutmuş olsam da bazı sahneler, replikler hala aklımda. Yine de unutulmuyor. Teşekkürler yorumun icin :)

      Sil
  4. Merhabalar.

    Blog keşif etkinliğinin sizi keşfetmiş bulunmaktayim...

    Dizi Film seyretmeyi severim.. Bu yüzden takipte kalacağım..

    Tarih üzerine akıcı uslupla yazdığım bilgi bombardımanı yapmayip okuyucu sıkmayan bir blog acmis bulunmaktayim.. Ziyaret ederseniz beni memnun edersiniz..

    Bu arada Efaane gerçekten Efsane .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! Hoşgeldin, çok teşekkür ederim. Tarihle çok fazla ilgim yok ama belki tarih için kendime bi şans vermeye değer. :))

      Sil
  5. Efsane bir dizi. En sevdiğim dizilerden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle benim için de öyle. Teşekkür ederim yorumun için. :)

      Sil
  6. 2 sene nasıl sabrettin valla şaşırdım.Ben çok kısa sürede bitirmiştim.Ama Breaking Bad izleyince diğer diziler çok sıradan geliyor insana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araya okul, YGS-LYS dönemi girince öyle oldu aslında. Açıkçası Better Call Saul ile devam edeceğim sanırım. Başka diziye başlayasım gelmiyor. :D

      Sil
  7. Efsane dizidir :)
    Blog keşiften geliyorum, ziyarete beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, çok güzel bir dizi. :)
      Hoşgeldin, hemen uğruyorum. :)

      Sil
  8. Merhaba :)
    Breaking Bad çok severek ve soluksuz izlediğim bir diziydi. Yıllar sonra ise başroldeki kahramanı nefretle andığımı söylemeliyim. Hem sevip hem nefret ettiğim başka bir dizi kahramanı hatırladığım kadarıyla başka yok. İyi bir adamı böylesine kötü bir adama adım adım dönüştürebilmek ve iz bırakan bir dizi yapmak büyük bir başarı bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. :)
      Kesinlikle öyle, mükemmel bir kurgusu var. Televizyon tarihindeki herhalde en kaliteli yapım ve kurguya sahip.
      WW benim hep sevdiğim bir karakter oldu ama çoğu izleyici sizin gibi düşünüyor. :)
      Teşekkürler yorumun için. :))

      Sil
  9. Efsane bir diziydi ara verip tekrar izleyeceğim. Bu arada blog keşif etkinliğinde keşfettim bloğunuzu takipteyim bana da beklerim sevgiler :) https://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Better Call Saul'u tavsiye ederim. Mükemmel bir spin-off. :)
      Hemen uğruyorum, teşekkür ederim. Hoşgeldiniz. :)

      Sil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!