ÜNİVERSİTESİ REHBERİ #9 | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ


Vee artık üniversite rehberinin son yazısı olacak bu yazı. Akdeniz Üniversitesini tercih edecekler için çok yardımcı olacağını umuyorum.

Bildiğiniz gibi Akdeniz Üniversitesi Antalya'da yer alan ödüllü bir kampüsü olan bir üniversite. Çoğu fakülte merkez kampüste yer alıyor. Ayrıca merkez kampüs de Antalya'nın tam ortasında. Bir "dağ başı üniversitesi" değil anlayacağınız. Yakınlarında 5M Migros, Akdeniz Üniversitesi Hastanesi, Eğitim Araştırma Hastanesi, Konyaaltı Plajı, Erasta AVM, Koçtaş vs. birçok önemli mekan var.
VF01 belediye otobüsü, kampüsten geçiyor. Ayrıca otobüsün içinde dolaşan ring mevcut.
Kampüs çok güzel, yemyeşil. Yanlış bilinen bir şey de var ki kampüsün içerisinde plaj, deniz falan yok. Ama "yapay gölümüz" var. Onunla idare edivereceksiniz artık. İşin şakası bir yana, Konyaaltı Plajı çok yakın, yüzmek için oraya gidebilirsiniz.
Kampüsün içerisinde Merkez Kütüphane var. Bölümünüzle alakalı birçok kaynağa kütüphaneden ulaşabilirsiniz. Harika bir kütüphane dizaynı yok belki ama idare eder.
Eğitim Fakültesi, Mimarlık Fakültesi, Tıp Fakültesi, Hemşirelik Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Edebiyat Fakültesi, Fen Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, İİBF, Merkezi Derslikler, Ziraat Fakültesi; Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu gibi birçok eğitim binası var. Bazı yüksekokullar ilçelere dağılmış şekilde. Tercih yaparken buna dikkat etmeyi unutmayın.

Kampüs içerisinde 3 tane büyük çarşımız var: Olbia Çarşısı, Yakut Çarşı ve Ceypark. Bu çarşılardaki yemek fiyatları çok uygun. Menüler gayet bol ve 5-11 TL civarında değişiyor. Merkezi Yemekhane ve Yakut Çarşısında ek bir yemekhane daha var. Yemekhanedeki yemek fiyatı 2,50. Yemekler fena değil. Bazen güzel yemekler çıkabiliyor, bence yenebilir.
Ayrıca bir de Öğrenci Lokali var. Ben oradan yemek yemedim hiç ama oradakilerin de uygun fiyatlı olduğunu duydum. Lokalde de masalara oturup arkadaşlarınızla sohbet edebileceğiniz, tavla-okey-bilardo-iskambil-langırt vs oynayabileceğiniz bir alan. 

Yine kampüste çok fazla banka ATM'si mevcut, neredeyse her fakültenin önünde. Para yatırma-çekme konusunda sorun yaşamazsınız. Ayrıca Yakut Çarşıda Ziraat Bankası, Olbia Çarşısında da TEB var.

3 adet KYK Kız Yurdu, 1 Adet KYK Erkek Yurdu var. Öğrencilere genelde yurt çıkıyor. Yurtlar temiz, yeni binalar. Odalar klimalı, 2-3 kişilik genelde. Çamaşırhane tek bir binada toplanmış, orayı kullanıyorsunuz. Yemek için de her blokta yemekhane ve kantin var. Yemekler de çok kötü değilmiş diye duydum.

Yılın nisan-mayıs aylarında üniversite şenlikleri düzenlenir. Ben bu sene gidemedim ancak arkadaşlarımdan duyduğuma göre çok eğlenceliymiş. Hayko Cepkin, Gripin gibi sanatçılar konser vermişti. Çeşitli etkinlikler düzenlenmişti. Hepsi Şenlik Alanında düzenleniyor.


Her hafta bir tiyatro düzenlenir ve öğrenciler ücretsiz olarak oyunlara davet edilir. Akşam 20.00'da olduğu için ben hiç izleyemedim. Güzel olur diye tahmin ediyorum.

Benim Akdeniz Üniversitesi'yle ilgili verebileceğim bilgiler bu kadardı. Ayrıca kapak fotoğrafı hariç tüm fotoğraflar kendi çekimim.

4 yorum :

  1. Tebrik ederiim..Senin adına çok sevindim.Gelecek vaat eden blog'lar listesine girmişsin.Bloguna çok emek veriyorsun.Emeklerinin karşılığını almaya başlamana çok sevindim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) Böyle düşünmen beni çok sevindirdi. Birtakım sorunlar yaşansa da yine de sevindim. :))

      Sil
  2. heey fotolar da güzel saol. okulun da güzel. var senin okulda okuyan başka blog arkadaşlarımız da galibaa :)

    YanıtlaSil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!