POMODORO TEKNİĞİ NEDİR?


Bazen ders çalışmak için masaya oturduğunuzda çalışmaya başlamak çok zorlayıcı olabiliyor. Aynı şekilde uzun soluklu ders çalışmakta zorlandığımız zamanlar da oluyordur. Bu gibi durumlarda özellikle vize/final/sınav haftasındaysa canımız çok sıkılır. Çoğu öğrenci bu durumu sık sık yaşar. Bu sebeple birçok ders çalışma teknikleri ortaya çıkmıştır. En popüler ders çalışma tekniği olan Pomodoro Tekniği'nden bahsetmek istiyorum.

Bu teknik, Francesco Cirillo tarafından 1980li yıllarda geliştirildi. Francesco bu tekniği geliştirdiği sıralarda mutfakta olduğu için kronometre olarak domates şeklindeki mutfak zamanlayıcısını kullandı. İtalyanca domates pomodoro anlamına geldiği için tekniğe Pomodoro adını verdi.

Pomodoro Tekniği nedir?

Kullanıcıya maksimum odaklanma ve taze yaratıcılık kazandırmayı ve böylece daha az zihinsel yorulmayla projeleri daha hızlı tamamlamayı amaçlayan bir zaman yönetimi felsefesidir. 

Uygulaması çok kolay olan bir tekniği var: 25 dakika çalış 5 dakika mola ver! Her 30 dakika 1 Pomodoro'ya denktir. 4 Pomodoro'dan (100 dakika çalışma 20 dakika mola) sonra 15-20 dakikalık bir mola daha vererek uyguluyoruz. 

Nasıl yardımcı olur?

Sık sık aralar vererek zihnimizi taze ve odaklanmaya hazır hale getirmiş oluyoruz. Muhtemelen 1-2 gün içerisinde çalışma sürecinizde fark yaratmaya başlayacaksınız. Tekniğin tam anlamıyla işe yaraması 7 ila 21 güne kadar sürer.

Büyük ve geniş çaplı yapılacaklar listesine sahipseniz, Pomodoro Tekniği'ni kullanmak sıkı zamanlamaya uymaya zorlayarak projelerde daha hızlı ilerlemenize yardımcı olabilir. Sorumluluk bilincini size psikolojik uyguladığı için erteleme yapmayı en aza indiriyor. 

Zamanlamayı ister akıllı telefonlarınızdan ister bilgisayarınızdan isterseniz herhangi bir saatten yapın. Google Market'te Pomodoro çalışması yapmak için çeşitli uygulamalar dahi  var. Herhangi birini indirip o şekilde bir zamanlama da yapabilirsiniz. Böylelikle bir kenara not almadan kaç pomodoro yaptığınızı öğrenmiş olursunuz.

YGS-LYS dönemindeki ders çalışmakta zorlanan arkadaşlar için çok uygun olacağını düşünüyorum. 

Bu tekniği ben de denedim. Ancak bende pek işe yaramadı. Çünkü ben bir kere odaklanıp uzun süre konsantre olmuş bir vaziyette yapmam gereken işle ilgilenebiliyorum. 25 dakikaya bir bu konsantre durumunu bozmak bana daha da dikkat dağınıklığı yaptırıyor. Eğer siz de benim gibiyseniz bu tekniği kullanarak vakit kaybetmeyin. 

Uzun süreli odaklanma sorunu olanlar için birebir bu ders çalışma tekniği hakkında bilgi vermek istedim.

Umarım yararlı olmuştur.

Eğer siz de daha önce bu tekniği kullandıysanız sizde işe yaradı mı? Yorumlarınızı paylaşırsanız memnun olurum.

Verimli günler!

7 yorum :

  1. Gerçekten ismi çok farklı bir teknikmiş ilk defa duydum :)
    Kısa aralıklarla çalışmak bende de pek verimli olmuyor bir başladım mı çalışmaya anlayana kadar duramıyorum :))
    Bu faydalı bilgilendirme için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet özellikle uzun süre odaklanma problemi yaşayanlar için çok faydalı. Yap-Bitir olarak çalışma konusunda şanslıyız sanırım. Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Test çözerken vs. evet bu teknik çok faydalı olabilir. Ama ben de senin gibi düşünüyorum, konsantre gerektiren çalışmalarda - yazı gibi, araştırma gibi- kişinin zamanı kendine göre zamanı daha iyi olur.

    Teşekkürler paylaşımın için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynı fikirdeyiz. Masa başına geçer geçmez oflayan, eline telefonu alan insanlar için motivasyon sağlayabilir. Bu tipte olmayanlar zaten zorlanmadan çalıştığı için bu metoda ihtiyaç duymaz.

      Ben teşekkür ederim yorumun için. :)

      Sil
  3. Adını ben de ilk domatese benzetmiştim :D
    Başarılı bir tekniğe benziyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet enteresan bir adı var. :D Denemeye değer elbette. :)

      Sil
  4. Merhaba 😇 ''Pomodoro Tekniği'' ile ilgili yazınızda vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler. 🙏 Zaman, hepimiz için değerli. Dolayısıyla onu en iyi şekilde yönetmeliyiz. İzninizle, ben de ''Pomodoro Tekniği ile Zamanı Verimli Kullanın'' başlıklı blog yazımı sizlerle paylaşmak isterim: https://www.tarz2.com/pomodoro-teknigi-ile-zamani-verimli-kullanin 🌸 Yazılarınızın devamının gelmesi dileklerimle, keyifli okumalar dilerim. 😇

    YanıtlaSil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!