ÜNİVERSİTEYE YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SOSYAL AĞLAR


Merhaba! Yeni başlayan mini mini birler veya hazırlık öğrencileri için 1-0 önde başlamalarını sağlayacak öneriler vermek istedim. 

Sosyal medyanın hayatımızın içine ne kadar gömüldüğünden bahsetmeme gerek yok. Son derece klişe bir cümle zaten artık. Üniversite zamanında çok fazla önem taşıdığı da aşikar.
Aşağıda belirttiğim her sosyal ağı her üniversite öğrencisinin mutlaka kullanması gerektiğini düşünüyorum. 

1. GMail

Şaka mı bu? gibi bir tepki verebilirsiniz. Biliyorum, gmail hesabı olmayan insan sayısı çok az. Benim demek istediğim artık "ciddi" bir gmail hesabınızın olması gerektiği. Yani candygirl@gmail.com veya uzaydangelencocuk@gmail.com gibi mail adresleri yerine adınızı ve soyadınızı içeren bir mail adresi. 

Artık yetişkin bir bireysiniz. Bu yüzden troll amacıyla açılmış gmail hesabınız varsa kendinize ciddi işler için kişisel bir mail adresinizin olması gerekiyor. Bankaya, üniversite portal sistemine, hocalarınıza mail adresinizi verirken komik duruma düşmek zorunda kalmamış olursunuz. Hem tüm bu önemli mailleri tek bir mail adresine yönlenmesini sağlamış olursunuz. 

Emin olun, bana hak vereceksiniz. Tüm bu mail karmaşası içerisinde hocanızın projeyle alakalı mailini gözden kaçırdığınızda  durumlar çok acı olacaktır.

2. LinkedIn

LinkedIn, iş dünyasındaki kişilerin diğer kişilerle iletişim kurmasını ve bilgi alışverişi yapmasını amaçlayan profesyonel sosyal paylaşım platformudur. Kendi alanınızla alakalı kişileri çevrenize ekleyebilir, onların deneyimlerinden faydalanabilirsiniz. Kendi CV'nizi oluşturabilir, alanında uzman kişilerin CV'sini görebilir ve böylelikle kendi geleceğinizle ilgili bir yol çizerken ilham alabilirsiniz. Birçok kurum artık LinkedIn gibi profesyonel platformlardan eleman ihtiyacını karşılıyor. Bu sebeple şimdiden bir LinkedIn hesabı açarak gelişmeleri yakından takip etme şansı yakalamış olursunuz.

3. Twitter

Pekala, bu da şaka gibi görünüyor olabilir. Fenomen olma çabasından ziyade yine gelişmeleri yakından takip edebilmek adına Twitter kullanımı çok önemli. Örneğin, ben gıda mühendisliği öğrencisiyim. Twitter hesabım üzerinden TMMOB, Gıda Mühendisleri Odası, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı gibi kendi alanımla alakalı Twitter hesaplarını takip ediyorum. Bu sayede yeni içeriklerin hepsine ulaşabiliyorum. Siz de aynı şeyi kendi alanınız için uyarlamalısınız.

4. Facebook

Şaşırtmaya devam ediyor muyum? Neden mi Facebook? Biliyorum, Facebook artık eski haline göre kalitesi çok düşen bir sosyal ağ haline geldi. Ancak biz bu kısmıyla ilgilenmeyeceğiz. Üniversitenizle, bölümünüzle alakalı ve hatta aldığınız bir dersle alakalı bile bir Facebook grubu oluşturulabiliyor. Sizin de mecburen bu gruplara dahil olmanız gerekiyor. O zaman doğal olarak listeye Facebook'u da eklemiş bulunuyoruz.


Üniversite ortamına yeni giren arkadaşlar için ihtiyaçları olabilecek en önemli sosyal platformlardan bahsetmek istedim.

Bazı insanlar sosyal ağ kullanmak istemiyor veya kullanmayı doğru bulmuyor. Ancak işin bir de sosyalleşme olmayan boyutu da var. Bunu da unutmamak lazım.

Keyifli, başarılı günler!

6 yorum :

  1. Faydalı bir yazı olmuş . Gmail gerçekten önemli . 👌🏻 Elinize sağlık . 😊

    YanıtlaSil
  2. ne güzel bir yazı olmuş twittera ilk üniversite döneminde üye olmuştum tanıdığım kimse yok diye silmiştim sonra popüler olunca hesap açtım tabi tekrar. ne günlerdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, şu an çok popüler. Yorumunuz için teşekkür ederim.:)

      Sil
  3. Faydalı bir yazı olmuş. Özellikle üniversiteye başlayacaklar için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o amaçla hazırladım. Her ne kadar basit gibi görünse de zamanla faydalı olduğu görülüyor. Teşekkür ederim. :)

      Sil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!