KİTAP ALIŞVERİŞİM #2 | IDEFIX


Hepinizi selamlıyorum sayın okuyucularım! Uzun zamandır internet üzerinden kitap alışverişi yapmıyordum. Gerçi bu seferki biraz akademik kitaplara yönelik oldu ama olsun. 


MÜHENDİSLİK YAKLAŞIMIYLA TERMODİNAMİK - YUNUS A. ÇENGEL

Michael A. Boles tarafından yazılmış bir kitap. Çevirisini Yunus Çengel hocamız yapmış. Sanırım bu kitabı çoğu üniversitelerde verilen termodinamik derslerine giren hocaların hepsi tavsiye ediyor. Dikkatinizi çekeyim tekrar, hepsi...
Biliyorsunuz ki Termodinamik çok geniş kapsamlı bir ders. Gıda alanına uygulaması başka, makine alanına uygulaması bambaşka. Bu yüzden çoğu mühendislik dallarına uygun olacak şekilde bölümlendirilerek kitap haline getirilmiş. Sanırım bu yüzden de "Mühendislik Yaklaşımıyla" denilmiş. Satış politikası mı bilmem ama -tabi ki değil- elimde sürekli bu kitapla dolaşıp ben mühendisim demek istiyorum. Şaka bir yana kitabı incelediğimde çok güzel, anlaşılır bir şekilde anlatılmış. Yoğun, öğrenciyi bayacak bir anlatımı kesinlikle yok. Eğer bu dersi alıyorsanız hiç fotokopiyle falan uğraşmayıp orijinal olarak satın alın derim. Parlak, renkli, güzel bir basımı da var. Çalıştıkça çalışasınız geliyor. 

AKIŞKANLAR MEKANİĞİ TEMELLERİ VE UYGULAMALARI - YUNUS A. ÇENGEL

Yine Yunus Çengel hocamızın çevirisini yaptığı orijinali John M. Cimbala tarafından yazılmış bir kitap. Yunus hocanın çevirisini yaptığı kitapların iyi olduğunu söylemişti üniversitedeki hocalarım. Bu sebeple bu kitabı da orijinal olarak satın almaya karar verdim. Yine bu kitap da çoğu mühendislik dallarına uygun ortak olarak yazılmış bir kitap. Basımı yine parlak, renkli. İçinde bir de CD'si çıkıyor. 

Eh, hep ders mi çalışayım yani? Arada kafa dinlendirmek, eğlenmek lazım diyerek çok merak ettiğim bir romanı da satın aldım. Almamdaki amaç aslında tamamen şuydu "O kadar ders kitabı aldım, bir ödülü hak ettim." Gerçekten, aklımda ne vardı bilmiyorum ama iyi oldu. Kitap çok güzele benziyor. Dijital Kale biter bitmez başlamayı planlıyorum.

KABLOLARDAKİ HAYALET - KEVIN MITNICK

Yorumunu detaylı olarak paylaşırım elbette ama kısaca bahsedeyim istiyorum. Zamanında adı anıldığında herkesin tüylerini ürperten gerçek bir hacker olan Kevin Mitnick'in kurguladığı bir roman. Yazılım, teknolojiyi de içine harmanladığı için "Ya benim bunu kesinlikle okumam lazım!!!" diye sepete ekleyiverdim. Banka hesapları, soygunlar gibi konular varmış. La Casa De Papel de hazır bu sıralar popülerken iyi denk gelmiş oldu. Şaka bir yana, okumak için can atıyorum ama öncelik tabi ki dersler.

Böyle hem mühendislik öğrencileri için kitap önerisi olan hem de bayadır yazamadığım için blogu güncel tutan bir yazı oldu. Okuyucularımın hepsi mühendis veya mühendislik öğrencisi olmadığı için çok fazla sıkmak da istemiyorum sizleri. Arada şakalarla, saçmalamalarımla bunu önlemeye çalışıyorum. Seviyorsunuzdur umarım.

O zaman yeni yazılarımda tekrar görüşmek üzere!

Ayrıca; bana destek olmak, daha fazla yazı görmek isterseniz reklam engelleyicinizi devre dışı bırakıp reklamlarıma bir kez tıklarsanız beni çok mutlu edersiniz, sizleri seviyorum. Teşekkürler!

8 yorum :

  1. Kevin Mitnick hakkında bilgi sahibi olmak iyi olur :)

    YanıtlaSil
  2. Hepsi alanınla ilgili olmuş :D

    YanıtlaSil
  3. Kablolardaki hayalete bayılmıştım Yasemin. Onun yorumunu senden bekliyorum. Mühendislik kitaplarımı görüp geldim koşa koşa. Aralarında gördüğüme en sevdiğim tabi ki Mitnick oldu. :) İyi okumalar ve de iyi dersler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen böyle diyince daha bi merak ettim şimdi. :) Teşekkür ederim yorumun için. :')

      Sil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!