Anasayfa Hakkımda İLETİŞİM Blog Destek

ARAMAK İSTEDİĞİNİZ KELİMEYİ GİRİN

26 Temmuz 2017

ÜNİVERSİTE REHBERİ #8 | ANTALYA'DA OKUMAK

Yazar Tarih Temmuz 26, 2017

Üniversite rehberi serimize hızla devam ediyorum. Bu seferki konumuzsa Antalya'da okumak, öğrenci olmak ile alakalı olacak. Aslında bu yazıda hem Akdeniz Üniversitesi'nden hem de Antalya'dan bahsetmek isterdim ama ikisinden de bahsedecek o kadar çok şey var ki bölmeye karar verdim.

Antalya'yı bilmeyen yoktur. Hem Türkiye'nin en turistik şehri hem de en güzel, en büyük şehirlerinden biri. Burada öğrencilik hayatı harika olur tahmin ettiğiniz gibi.

Antalya çok sosyal bir şehir. 9 adet alışveriş merkezi var ve hepsi de büyük alışveriş merkezleri. 9 adet kültür merkezi, çok fazla plajı, falezleri, gençlik parkları, merkezdeki Düden Şelalesi var. Altın Portakal Film Festivali, Fanta Gençlik Festivali olmak üzere birçok festival düzenleniyor yıl içinde. Ayrıca EXPO 2016 Antalya'da gerçekleşmişti ve çok güzel etkinlikler olmuştu. 



Ulaşımdan bahsedecek olursak Antalya bu konuda kendini geliştiriyor evet ama yine de yetemiyor. Çünkü yurtdışından gelen göçleriyle birlikte şehir nüfusu giderek artıyor. Ulaşımda 12 metrelik halk otobüsleri kullanılıyor, midibüs tarzı olan halk otobüsleri bu yıl tamamen kaldırıldı. 29 adet tramvay hattı var, 1 adet Kaleiçi civarında çalışan nostaljik tramvayı var, şu İstiklal Caddesi tipindekilerden sanmayın ama.

Ulaşım birazcık pahalı diğer şehirlere göre. Öğrenci: 1.60 Tam: 2.60
Ayrıca burada okuyacaksanız size söyleyeyim. Otobüste hiçbir şekilde nakit para geçmiyor, kart kullanmak zorundasınız. 10 TL'ye kartlar satılıyor ancak 2 kez yükleme yaptıktan sonra kullanamıyorsunuz, kullan-at mantığında geçici bir otobüs kartı. Bu kartları herhangi bir Antray gişesinden temin edebilirsiniz. Öğrenci kartı için öğrenci belgenizle ve gerekli birkaç evrakla birlikte Çallı'daki veya Doğu Garajı'ndaki otobüs kartı merkezlerine başvuruyorsunuz, ortalama 2 gün içerisinde öğrenci kartınız çıkıyor. Tam kartlar için başvuru yapmanıza gerek yok. Onu herhangi bir Antray gişesinden alabiliyorsunuz. Antray'ları da kullanmak için karta ihtiyacınız var. Antray bedeli ise 2 TL. 

Gelelim şehrin tarihi-turistik yerlerine. Olimpos Antik Kenti, Phaselis Plajı, Side Apollon Tapınağı, Çıralı Yanartaş Mağarası, çeşitli koylar ve plajlar, Aspendos gibi antik-tarihi yerleri var. Bazı yerleri ben de bilmiyorum, eksik yerler olabilir.

Peki, biz üniversiteliyiz. Arkadaşlarla biraz vakit geçirelim, manzaraya karşı birkaç bir şey içip canlı müzik dinleyelım. Neler var bu tarz? derseniz benim en çok sevdiğim şey Konyaaltında'ki Atatürk Parkı var. 


Ya da çeşitli pub, bar, bistro gibi mekanların bulunduğu Kaleiçi var.


Veya Işıklar Caddesi ki burada genelde cafeler çok yoğundur.


Ucuz yemek yiyebileceğiniz yerler ise Dönerciler Çarşısı ve Kapalı Yol olabilir. Ne kadar sağlıklı bilemem ama ucuza karnınızı doyurursunuz.


Bu arada Dönerciler Çarşısı ve özellikle Kapalıyol her zaman ana baba günüdür. İstiklal Caddesi'nde nasıl ki hiç insan eksik olmaz, Kapalıyol da öyle, maalesef... Kapalıyol'da alışveriş yapabileceğiniz birçok mağaza var aynı zamanda.

Bir diğer en kalabalık mekan ise Cumhuriyet Meydanı. Birçok gösteri, yürüyüş vs burada yapılır.


Ayrıca yine Kapalıyol, Dönerciler Çarşısı, Cumhuriyet Meydanı civarında bulunan Sahaflar Çarşısı var. Ucuz kitap için oralara bakabilirsiniz.

Tamam, iyi hoş, gezdik-tozduk. Ama biz nerede kalalım? Üniversiteye yakın, ucuz apartman daireleri nerelerde bulunur? derseniz cevap Kültür Mahallesi, Meltem Mahallesi ve Gülveren Mahallesini önerebilirim. Kültür ve Meltem çok tercih edilenleri. Apartlar hakkında da bilgi vermek isterdim ama maalesef, bu konuda pek bir fikrim ve bilgim yok.

Meltem'de Megapol Sineması var ki tam bir öğrenci dostu. Çok kaliteli bir sinema değil. Ortalama bir seviye ama ucuza film izlemek isterseniz Megapol'ü tercih edebilirsiniz.

Merkezde iki adet üniversite var. Birisi devlet üniversitesi olan Akdeniz Üniversitesi, diğeri de vakıf üniversitesi olan Uluslararası Antalya Üniversitesi. Gerçi Uluslararası Antalya Üniversitesi pek merkezde sayılmaz. Burdur yolu üzerinde çünkü.



Çoğu fuar, şenlik genelde Cam Piramit'te gerçekleşir. Ayrıca Cam Piramit'in karşısında Antalyaspor'un stadı da bulunuyor.


5M Migros karşısındaki, Akdeniz Üniversitesi KYK Öğrenci Yurtları karşısındaki bir mekansa Aktur Lunapark. Çok korkunçlu, eğlenceli bir lunaparktır. Güzel vakit geçirebilirsiniz.



Ah tabi, hayvanat bahçemiz de mevcut! 


Biraz da şehirler arası ulaşımdan bahsedeyim. Çok büyük bir otobüs terminali var. Birçok ulaşım firması da mevcut. Ulaşımda sıkıntı çekeceğinizi düşünmüyorum. Ha havalimanı derseniz o da var. 


Son olarak da en lüks ve en "belalı" semtlerden bahsedeyim. En lüks semtler Lara, Konyaaltı taraflarıdır. Zaten oraya gider gitmez kendini belli eder kalite. "Belalı" olaraksa Zeytinköy... En pislik yer orasıdır, yanlışlıkla bile olsa oradan uzak durun, aman diyim. Geri kalan taraflar genelde orta sınıf insanların yaşadığı yerlerdir.

Belki bahsedecek daha çok şey var benim aklıma gelmeyen. Zaten burada üniversite okuyacaklar eksik kısımları kendileri gezerek, görerek öğrenirler.

Ve artık en son olarak Ata'mızın sözünü de hatırlayalım! 



Umarım yararlı bir içerik olmuştur. Sizin de eklemek istedikleriniz varsa lütfen yorum bırakmayı unutmayın, belki yazıyı güncelleyebilirim.

25 Temmuz 2017

ÜNİVERSİTE REHBERİ #7 | BAŞKA ŞEHİRDE OKUMAK VS. AİLEYLE OKUMAK

Yazar Tarih Temmuz 25, 2017

Her üniversite adayının kafasını kurcalayan sorudur bazen bu. Ailemle birlikte mi okusam yoksa başka şehirde mi? Her iki durumun da avantajları ve dezavantajları var tabi. Bu yazıda bu konuya değinmek istiyorum.

İlk olarak aile yanında okumak ile başlayalım. Aileyle okumanın herhalde en iyi yanı alışageldiğiniz hayat biçiminizi devam ettirmektir. Odanız, kendi eşyalarınız, tanıdığınız ve sizi tanıyan insanlar... Artık standart hale gelmiş düzeninizin var olması yeniden bir düzen kurmaktan bariz bir şekilde çok daha kolay. 

Üniversite hayatınızın lisedeki gibi olacağını düşünüyorsanız biraz yanılıyorsunuz. Çünkü üniversite zaten çeşitli etkinliklerin bulunduğu bir yer. Sonuçta lisede festivaller, seminerler, yarışmalar düzenlenmiyor değil mi? 

Aile yanında okumak genelde İstanbul, Ankara, Eskişehir, İzmir, Antalya gibi büyük şehirlerde ve üniversitesi iyi olan şehirlerde görülüyor tespit ettiğim kadarıyla. Bu yüzden öğrenciler ikilemde kalabiliyor.

Ailenizle birlikte okumanız sorumluluklarınızın büyük bir kısmının azalması demek. Ev temizliği, yemek, bulaşık, çamaşır, faturalar, market vs gibi ev işleriyle uğraşmamış olacaksınız. Derslerinize gidip gelip arkadaşlarınızla vakit geçirebileceksiniz.

Sanırım en önemli yanı ise rahat rahat ders çalışabilme ortamınızın olması ve rahatsız olduğunuz biriyle yaşamamak. Yani tabi evin içinde sizi rahatsız edecek bir kardeşiniz falan olabilir ama sonuçta bir şekilde ona bunu anlatabilirsiniz ama bir oda-ev arkadaşınız olursa rahatsız olduğunuzu dile getirseniz bile sizi umursamayabilir. Sevmediğiniz birisiyle yaşamak ve ona tahammül etme sorunu da yok. Bence bunlar çok önemli. Çünkü bu tip olumsuzluklar can sıkar, moral bozar. Ne ders çalışma isteğiniz ne de öğrenci evine/yurda gelesiniz kalır. Dediğim gibi, önemli şeyler.

Başka şehirde okumak ise daha zor ama size hayatı çok güzel öğreten bir yol. Hangi arkadaşımla konuşsam ilk senenin hep yurtta kalmanın daha iyi olacağını söylüyorlar. Çünkü ilk defa gittiğiniz bir şehirse o şehri öğrenene kadar, üniversiteyi, çevreyi öğrenmek daha kolay oluyor. Ayrıca ev bulmak, elektrik, su, internet bağlatmanın çok zahmetli bir şey olduğunu tahmin edebiliyorum. Derslerinizle mi ilgileneceksiniz yoksa evle mi uğraşacaksınız? Ayrıca ev arkadaşı bulmak da zor. Tanımadığınız bir insanla paylaşacaksınız. İlk senede eve çıkmak isteyecek tanıdığınız birini bulmak daha doğru bana kalırsa. Eğer ki bir tanıdığınızın evinde veya bildiğiniz bir şehirde eve çıkacaksanız bu tabi ki zor olmayacaktır sizin için. 

Her şeye yetmek zorunda olduğunuzu aklınızdan çıkarmayın. Ev işleri, dersler... Çok yorucu olacaktır. Meşhur "makarna" sanırım dolabınızdan hiç çıkmayacaktır. Dışarıdan yemek yemek de muhtemelen daha pahalıya geleceği çok açık. 

Bunun hiç iyi yanı yok mu? Tabii ki var. Arkadaşlarınız istediğiniz zaman gelip gidebilecek, istediğiniz zaman eve girip çıkabileceksiniz. Şanslıysanız komşularınız size acıyıp yemek getirebilecek veya ailenizden biri ayda birkaç kez sizi ziyarete gelip ev işlerinde yardım edecektir. 

Başka şehirde okuyarak minimum 2 senede size çok fazla şey katacaktır. Başta özgüven olmak üzere becerikli olmayı, ev işleri, yemek yapmayı öğrenmeyi, sorumluluk almayı... Zor belki ama çok güzel.

Tercih sizin. 

İsterseniz ailenizle okuyun isterseniz başka bir şehirde okuyun, üniversite hayatınızı çok iyi değerlendirin.

Mutlu günler!

1. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #1 | ORTAM & ÇEVRE
2. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #2 | DERSLER
3. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #3 | SINAV - NOT SİSTEMİ
4. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #4 | SOSYAL KULÜPLER
5. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #5 | HAZIRLIK OKUMAK
6. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #6 | MÜHENDİSLİK OKUMAK

7. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #7 | BAŞKA ŞEHİRDE OKUMAK VS. AİLEYLE OKUMAK

23 Temmuz 2017

YAZ ABUR CUBURU | MİM

Yazar Tarih Temmuz 23, 2017

Merhabalar! Blog camiasında bir yıldır bulunmama rağmen hiç "mim" olaylarına girmemiştim. Ancak Öneri Makinesi'nin düzenlediğini görünce dedim "Hadi bir ilk olsun". O zaman listem aşağıda! 

1. Yazın çıkan çok sevdiğin sanatçıdan/gruptan bir şarkı

Foster The People'ın çok özgün olduğunu düşünüyorum. Gerek müziği, gerek müzik videoları... Çok seviyorum. Ve bu şarkısı da HA-Rİ-KA olmuş.
FOSTER THE PEOPLE - SIT NEXT TO ME

2. Bu yaz en yeni keşfin

Bu şarkıdaki müzik değişimlerini çok sevdim. Genelde bu elektronik müziklerde hep sabit ritimler vardır. O yüzden güzel olduğunu düşünüyorum.
GHOSTS FT. LEA SANTEE - POWERLESS

3. Bu yaz sürekli dinlediğin bir şarkı

Bazı şarkılar vardır ki söze bile gerek duymadan size bir şeyler hissettirebilir. Günümüzün duygudan uzak sadece para amacıyla üretilmişlerinden uzak, kendine özgü. Biraz alaturka da denilebilir. 
                                                   ASH - MOSAïQUE


4. Bu yaz en çok duyduğun şarkı

Spotify sağ olsun, ücretsiz kullandığım için 15 ila 30 dakikaya bir reklam attığında sık sık duyuyordum. Dedim sonunda açıp dinleyeyim, yeter. Çok sevdiğimi söyleyemem. Ama Türk müziğine göre başarılı olduğunu inkar edemem.
DEEPERISE JABBAR - RAF



5. Bu yaz eski de olsa dinlemekten vazgeçemediğin bir şarkı

Mazzy Star dinleyen hala var mı? Varsa gelin bi' sarılalım. Üzerine her bir farklı kişiden edit yemiş ama yine de orijinalini geçememiş... Kafa dinlemenin, günün yorgunluğunu atmanın en güzel yolu belki de.
MAZZY STAR - FADE INTO YOU


6. Sence bu yazın en favori hiti

Hit denince insanın aklına bpm'i yüksek şarkılar geliyor, belki de bana özeldir. O yüzden pek bi' enerjik bi şarkı bu da.
TRUTH X LIES - CITY LIGHTS


7. Senin bu yazını anlatan şarkı

Bu şarkıyı geçen yıl keşfetmiştim. Nedensizce bağlandım. Tıpkı adı gibi: "Kalıcı Yaz"
ALEX SCHULZ - PERMANENT SUMMER


Öneri Makinesi'ne çok teşekkür ediyorum böyle bir etkinlik hazırladığı için. Hepinize keyifli dinlemeler! :)


21 Temmuz 2017

ÜNİVERSİTE REHBERİ #6 | MÜHENDİSLİK OKUMAK

Yazar Tarih Temmuz 21, 2017
Yazar notu:
Veya okuyamamak? Ya da okumaya çalışmak? 

Mühendislik okumak üzerine binbir caps, tweet dönüyor sosyal medyada görüyorsunuzdur. Genellikle zorluğu üzerine oluyor hatta. Mühendislik okumak zor mu? Zor tabii ki de! Çünkü çok fazla ders alıyorsunuz çok fazla sayısal, analiz dersleriniz oluyor. Hocalar genelde yardımcı olmuyorlar. Bütün sorumluluklarınızla baş başasınız. Lisedeki gibi özel ders, dershane, etüt vs imkanı olmadığı için derslerden kalmaya başlıyorsunuz. Böyle de olunca dönemler uzamaya başlıyor.

Çok ağır bir giriş oldu sanki. Mühendislik okumaya vazgeçirmeye çalışıyormuşum gibi. Hayır, sadece ufak bir alıştırma olabilir... 

Pekala, tamam ciddi oluyorum. 

Mühendislik fakültesinde tek kız olmaya çekiniyorum, hep erkekler mi var fakültede? Hayır. Yani ODTÜ, İTÜ gibi  üniversitelerin mühendislik fakültelerinde evet, erkek öğrenci sayıları daha fazla. Ama benim üniversitem Akdeniz Üniversitesi düzeyindeki üniversitelerde gayet de kız öğrenci var. Yani tabi erkek öğrenci sayısı fazla ama kız öğrenci sayısı da az değil. Ayrıca erkek öğrencinin fazla olmasından dolayı çekinmenize göre yok ki. Herkes kendi halinde oluyor zaten, kimse kimseyi rahatsız etmiyor. Makine mühendisliği, elektrik elektronik mühendisliği veya bilgisayar mühendisliği gibi bölümlerde okuyacağım. Sınıftaki tek kız olmam değil mi? Olmazsınız, mutlaka sizin gibi kız öğrenciler de tercih edecektir. Ayrıca mühendislik sadece erkeklerin değil artık kadınların da ilgi alanı. Yani bu tarz çekinceleriniz olmasın. Bana filancagiller makine mühendisi, inşaat mühendisi vb. olamazsın, erkeklerle rekabet edemezsin diyor, doğru mu? Aha! Bakın bu tam bir şehir efsanesi. Erkeklere rakip olamazsın... Hayır, bu tamamen yanlış. Makine mühendisi alımlarında önceliklerin kadın olması tercih bile ediliyor. Aynı şekilde bilgisayar mühendisinde de geçerli. İnşaat mühendisi kadınlar için ülkemizde bir tık daha zor bu durum. Çünkü kadınların şantiyeye girmesi genelde kadınlar için zor olduğundan (harç, çamur vs.) pek bu alanlarda çalışan kadın inşaat mühendisi görmedim ama elbette vardır. Genelde çizim, proje üzerine çalışıyorlar diye biliyorum. Ama erkeklerle rekabet edemezsin kocaman bir yalan. Çoğu şirketler kadın mühendis arar. Çünkü daha disiplinli, planlı, işinin ciddiyetinde olduklarından bazen de estetik olduklarından (saçmalık bu ama böyle düşünen firmalar da var) dolayı. 

Tüm bu cinsiyet mevzuları dışında mühendislik okumayı tavsiye eder miyim? Ederim. Çünkü mühendis gibi düşünebilmek, olaylara o şekilde yaklaşmak, çözümler üretmek, sorunları belirlemek... Gerçekten ufkunuzu açıyor. Benim bir yıllık tecrübem oldu daha ama geçen seneki halime göre ufkumun daha da genişlediğini bariz bir şekilde görebiliyorum. Daha önümde 3 sene olmasına rağmen. 

Mühendislik okurken kendimi nasıl geliştirmeliyim? Doğruyu söylemek gerekirse bunun cevabını ben de hala araştırıyorum. Ama bana kalırsa bir mühendis her alanda kendini geliştirmeli, her konu hakkında fikir sahibi olabilmeli. Yani yazılım, politika, edebiyat, felsefe, çeşitli bilim dalları vs. her konuda az çok bir şeyler bilmeli, anlatabilmeli. Bir olaya her açıdan yaklaşmayı da zaten bu şekilde öğrenebiliriz. Sadece mühendisler için geçerli değil bu sıraladıklarım. Ne okuyorsanız okuyun ama kendinizi geliştirin, sadece üniversitenin verdiği eğitimlerle yetinmeyin.

Mühendislik okurken hayatım sadece derslerden mi ibaret olacak? Bu tamamen size bağlı. Eğer planlı yaşamayı bilmiyorsanız sürekli bir şeylere yetişmeye çalışacaksınız. Mesela benim ilk senem tamamen bir yerlere, derslere vs. yetişmekle geçti. İlk senem daha çok ders çalışmakla geçti. Mesela fakülteden bazı arkadaşlarım hem derslerine vakit ayırdı, hem çeşitli gezilere katıldı, hem bir işte çalıştı, hem sevgilisine vakit ayırdı, hem de bir topluluğun yönetiminde görev aldı. Sürekli her şeyi planladığı için gayet aktif bir üniversite hayatı vardı. Yani siz de böyle olabilirsiniz.

Mühendislik okumanın avantajları/dezavantajları nelerdir? Mühendislik okumanın pekçok avantajı var. En en basitinden aile ortamında "Ehe ehe bizim oğlan/kız da mühendislik kazandı." olacak, adınızın başında Mühendis yazacak olması gibi... İşin gurur duyulacak kısmından sonraki avantajı olaylara mühendis gözüyle bakabilmek... Çözülmesi gereken bir sorun olduğunda mantıklı yaklaşımınız, önerdiğiniz mantıklı çözümleriniz sayesinde pratik bir şekilde sorunları ortadan kaldıracaksınız. Diğer birçok meslek grubuna göre daha fazla kazanabileceksiniz, çoğunlukla geçim sıkıntısı gibi bir probleminiz olmayacaktır. Tecrübeniz arttıkça yönetici konumunda çalışabileceksiniz. Benim aklıma gelen ve deneyimlediğim kadarıyla bu şekilde avantajları var. Dezavantajlarıysa belki uzun mesaili iş hayatı olabilir, çalışılacak çok fazla ağır dersler olabilir, tabi ki uykusuz geceler de var bunun içinde. Bana kalırsa başka dezavantajı da yok. İyi ki iyi ki mühendislik okuyorum. 

Elimden geldiğince akla takılan, Instagram'dan sorulan soruları cevaplandırmaya çalıştım. Eğer başka sorularınız varsa Instagram'dan da yorumlardan da sorabilirsiniz. 

Mutlu günler!

1. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #1 | ORTAM & ÇEVRE
2. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #2 | DERSLER
3. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #3 | SINAV - NOT SİSTEMİ
4. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #4 | SOSYAL KULÜPLER
5. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #5 | HAZIRLIK OKUMAK


7. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #7 | BAŞKA ŞEHİRDE OKUMAK VS. AİLEYLE OKUMAK

E-BÜLTEN

ARŞİV

Google+ TAKİPÇİLERİ