AYLA | FİLM YORUMU


Merhaba! İşte Ekim 2017'nin meşhurlaşmış filmini sizler için yorumluyorum!

Film çıktıktan sonra herkesin çok beğendiğini, övgüler yağdırdığını duydum. Genelde Türk filmlerini sinemada pek izlemem ama bir şans vereyim dedim Ayla'ya. Ve iyi ki de demişim!

Ayla'nın konusu; 1950'li yıllarda Kore Savaşı'na destek olmak üzere Kore'ye Türk askeri gönderilir. Astsubay Süleyman Dilbirliği'nin de içinde bulunduğu Türk birliği bir gün savaş meydanında küçük bir kız çocuğu bulur. Bu Koreli kız çocuğunu da yanlarına alarak onunla ilgilenirler. Astsubay bu kıza Ayla adını verir. Vazifesini tamamlayan Türk birliği 15 ayın sonunda Türkiye'ye geri gönderilecektir. Astsubay Süleyman Ayla'ya çok bağlanıp babalık yapmıştır ve onu bırakıp geri dönemez. Kore kanunları gereği kızı yanında götüremediği için kaçırmaya kalkışır ancak yakalanır. Ayla, Koredeki savaş yetimleri için açılmış olan Türk okuluna bırakılır. Bunun üzerine Astsubay Süleyman ve Ayla, savaştan sonra tekrar beraber olacaklarına dair birbirlerine söz verirler.

Başrolde Çetin Tekindor, Taner Birsel, İsmail Hacıoğlu, Ali Atay gibi başarılı isimler bulunuyor. 

Gerçek hikayeden uyarlama olması sebebiyle çok duygulandırıcı. Kesinlikle izlemeniz gereken bir film. IMDB puanı ise 9.3.

Film kategori itibariyle dram, savaş türünde olsa da yer yer izleyici esprileriyle güldürüyor, sevimli Ayla'nın davranışları yüzünüzde sıcacık bir tebessüm oluşturuyor. 

Bu arada Ayla'yı canlandıran Kim Seol gerçekte 6 yaşında olmasına rağmen mükemmel başarılı bir oyunculuk yeteneği var. Zaten izlediğinizde de göreceksiniz.



Film Türkçe ile birlikte İngilizce ve Korece olarak yurtdışında yayınlanıyor. Ayla: The Daughter of War adıyla tanıtıldı.



Oscar Aday Adayı olan bu muazzam film Cape Town Uluslararası Film Festivali'nde "En İyi Kurgu Yönetmeni" ödülünün sahibi oldu. 

Filmin renk skalasını, çekimlerini de çok beğendiğimi belirtmek isterim. Bu tekniklerin daha önce Türk sinemasında pek kullanıldığına rastlamadım.



Birçok kişi Kore Savaşı'nın çarpıtıldığına, Ziraat Bankası ve Türk Hava Yolları sponsorluğuna takılmış olup filmin başarısız olduğunu söylüyor. Bana böyle düşünmeleri çok anlamsız geliyor. Buradaki olay savaşın çarpıtılmasından ziyade ortaya çıkarılan ürün bana göre. Çünkü Türk sinema tarihindeki en başarılı filmler arasında yerini almak üzere bir film. Yurtdışından da övgüler alıyor. Bunun farkına varıp desteklemek yerine hemen eksiğini bulmak neden anlamıyorum. Biraz gurur duysak bir şey kaybetmeyiz. 

Hazır şimdilerde vizyondayken gidin bir izleyin derim. 

Eğer siz de Ayla filmini izlediyseniz bir yorum bırakırsanız çok sevinirim.

Puanım: 5/5




Keyifli seyirler!

10 yorum :

  1. Ben çok beğenerek izledim, özellikle seninde söylediğin gibi renk skalası ve çekim açıları çok hoştu... Gereksiz detaylara takılanlar da, savaşın çarpıtılmasına odaklanmaktan ziyade savaşın özellikle çocukların hayatına getirdiği felaketlere, yetişkinlerin çıkarları yüzünden çocukların çekmek zorunda bırakıldıkları acılara dikkat etselermiş keşke... Günümüzde de çok farklı değil, yine savaşlar var. Ve yine en çok acıyı çocuklar çekiyor. Ders almıyoruz ne yazık ki... Çok güzel bir yazı olmuş ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın Elif, sadece negatif yanlara odaklanmak bizim genetik özelliklerimizden biri. Yorumun için çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Fragmanı bile ağlatıyor,ben de izlemeyi çok istiyorum.Azerbaycanda vizyona girdi mi acaba?
    Fırsatını bulur bulmaz izleyeceğim,harika bir film :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok duygulandırıcı bir film. Vizyona girince hemen izlemeni tavsiye ederim. :)
      Yorumun için çok teşekkürler. :)

      Sil
  3. Çok ağlıcam gidersem izlemeye, en kısa zamanda izlemek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaağni şöyle bir iki damla akmıyor değil. Yorumlarını merak ediyoruum! :)

      Sil
  4. bende basın bülteni geldiğinde çok merak ettim ama henüz izlemeye gidemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa, bence vizyondayken bir gidin derim. Gayet kaliteli bir film olmuş. Ne vakit ne de para kaybı. :)

      Sil
  5. Haftaya arkadaşlarla gideceğiz Ayla'ya. Şimdiye kadar beğenmeyene rastlamadım. Ben de çok merak ediyorum. Keşke Oscar'da ilk 5'e kalsa da bize o heyecanı yaşatsa :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bence hakkıyla Oscar'ı hak eden bir film ama tabi o işler nasıl oluyor bilmiyorum. :D Umarım izlemişsindir! :)

      Sil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!