ÜNİVERSİTE REHBERİ #4 | SOSYAL KULÜPLER


Üniversite rehberi serisinin 4. yazısında sosyal kulüplerden bahsetmek istiyorum. Belki de üniversitenin en güzel, en aktif, en gelişime yardımcı olan unsuru kulüpler.

Sosyal kulüpler nelerdir? Üniversitenizde bulunan öğrencilerin oluşturduğu çeşitli aktivitelerin yapıldığı kulüpler.

Sosyal kulüplerin kurucuları genelde öğrencilerdir. Bazen bir hocaya bağlı olarak da kurulur ama genelde öğrenciler yönetir. İsteyen herkes kulüp oluşturabilir yani. 

Kulüpler danstan bilime kadar, dağcılıktan gönüllü topluluklara kadar her şeyden oluşur. Birden fazla kulübe üye olabilirsiniz. 

Sosyal kulüplere katılmalı mıyım? İlk seneden son senenize kadar her zaman kulüplere katılmanızı tavsiye ederim. Çünkü hem kendinizi geliştiriyorsunuz hem diğer bölümlerden öğrencilerle tanışıp sosyalleşiyorsunuz hem de derslerin stresini atıyorsunuz. Daha ne olsun!

Sadece bölümümle alakalı sosyal kulüplere mi katılabilirim? Hayır tabii ki. Dans, dil, paten, tiyatro, TEMA, robotik, bilgisayar... aklınıza ne gelirse, hangi kulübe katılmak isterseniz. Bunun bir sınırı yok. 

Sosyal kulüplerin nasıl etkinlikleri olur? Katıldığınız kulübe göre değişir. Mesela bir tiyatro kulübü ise önce biraz eğitim verilir sonrasında oyuna katılırsınız ya da kostüm vs gibi konularda yardımcı olursunuz. Robotik, bilgisayar, elektrik-elektronik kulüplerinde daha çok kurs-uygulama tarzı aktiviteler olur, firmalardan veya alanında uzman kişilerin seminerlerini düzenlerler siz de bu seminerlere ücretsiz olarak katılırsınız. Hayvan koruma derneği, TEMA, kimsesiz çocuklar gibi kulüplere katılırsanız daha çok ziyaret, yardım toplama gibi etkinlikler olur. Bazı kulüpler vardır ki sadece üyeler bir araya gelir bir konu hakkında görüşlerinizi rahatlıkla dile getirip sohbet edip, kitap okuyabileceğiniz arkadaş ortamı şeklinde etkinlikler olur. Seçenekler mevcut.

Sosyal kulüplerin her etkinliğine katılma zorunluluğum var mı? Hayır yok. Derslerinizle çakışabilir, siz ailenizin yanındayken etkinlikler yapılabilir, katılamayabilirsiniz. Mecburiyet olmuyor genelde. İstemediğiniz zaman çıkabilirsiniz, özgürsünüz.

Elimden geldiğince Instagram üzerinden gelen sorularla birlikte kendi bilgilerimi de ekleyerek bilgilendirici bir yazı oluşturmaya çalıştım. Umarım yararlı olmuştur.

Keyifli günler!

1. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #1 | ORTAM & ÇEVRE
2. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #2 | DERSLER
3. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #3 | SINAV - NOT SİSTEMİ
5. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #5 | HAZIRLIK OKUMAK
6. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #6 | MÜHENDİSLİK OKUMAK
7. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #7 | BAŞKA ŞEHİRDE OKUMAK VS. AİLEYLE OKUMAK
8. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #8 | ANTALYA'DA OKUMAK
9. Yazı: ÜNİVERSİTE REHBERİ #9 | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ

8 yorum :

  1. Üniversite hayatımda hiçbir kulübe katılmadım derslerden dolayı ama bir daha okusam kesinlikle girerdim bu tarz kulüplere.Yeni ortam ve arkadaşlar ediniliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana kalırsa bir eksiklik bu. Çünkü farklı görüşteki, bölümdeki insanlarla bir arada olmak, farklı etkinliklere katılmak insana çok şey katıyor.

      Sil
  2. Takımda basketbol oynadığım için bu tür etkinliklere katılmamıştım. Ama kesinlikle katılmak gerekiyor. Hem vizyon hem de çevre ediniyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, katılıyorum. Zaten bütün bunların yanında farklı şeyler yaparak deşarj olmuş oluyoruz. :)

      Sil
  3. Ben de katılmadım ama eksikliğini de hissetmedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten katılmadan eksiklik olup olmadığını bilemezsiniz ki. Değil mi? :)

      Sil
  4. Bende henüz katılamadım hiçbirine. Bizim üniversitede çok güzel sosyal aktiviteler var halbuki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle, katılmak lazım tabi. Çok eğlenceli oluyor. :)

      Sil

My Instagram

Copyrighted © Engineering Vibes | Mühendislik öğrencisinden bi' şeyler. Bu blog engineeringvibes tarafından aşkla tasarlandı!